Wyszukiwarka witryny

Twoja wyszukiwarka

To warto

Biznes

sobota, 15 stycznia 2011

Jak rozmawiać przez telefon? - zasady savoir-vivre

Aby rozmowa była efektywna, należy ją nie tylko umiejętnie rozpocząć, ale także fachowo poprowadzić i zakończyć.Niezależnie od tego, z kim rozmawiasz i o czym, warto zaplanować sobie przyszłą rozmowę.

Aby rozmowa była efektywna, należy ją nie tylko umiejętnie rozpocząć, ale także fachowo poprowadzić i zakończyć.
Niezależnie od tego, z kim rozmawiasz i o czym, warto zaplanować sobie przyszłą rozmowę. Uwaga ta odnosi się zwłaszcza do rozmów służbowych, w których chcesz prze-konać rozmówcę do swoich racji, czy zachęcić go do zrobienia czegoś, np. kupna produktu, przyłączenia się do Klubu FM GROUP. Przy opracowywaniu odpowiednich argumentów (w myślach lub na kartce), weź pod uwagę, jak dobrze znasz osobę, z którą będziesz rozmawiać, kim ona jest, jaka jest. Upewnij się, że masz pod ręką wszystkie niezbędne materiały informacyjne i kalendarz. Zaczynaj i kończ rozmowę w kulturalnym, oficjalnym tonie. To świadczy o Twoim profesjonalizmie.

Rozpoczęcie rozmowy
Zawsze, gdy do kogoś dzwonisz, przedstaw się imieniem i nazwiskiem. Rób to nawet wtedy, gdy wiesz, Ze dana osoba ma Twój numer wpisany w kontaktach w telefonie. Wystarczy powiedzieć "Dzień dobry, mówi Jan Kowalski z FM GROUP Polska" lub, "Cześć. Tu Jan Kowalski", jeśli z daną osobą jesteś na Ty. "Cześć, to ja" powinno być zarezerwowane dla bardzo wąskiego grona najbliższych Ci osób i nie jest mile widziane w kontaktach służbowych.
Pamiętaj, że to, w jaki sposób rozmawiasz przez telefon, świadczy o Tobie i o Twojej firmie, jeśli ją reprezentujesz. W interesach sposób, w jaki się wysławiasz i prowadzisz rozmowę, jest równie ważny jak umiejętności negocjacyjne.
Liczy się nie tylko to, co mówisz, ale także, w jaki sposób to robisz. Zwróć uwagę na siłę i barwę swojego głosu oraz tempo mówienia - nie mów zbyt szybko. Bądź uprzejmy. Postaraj się, aby w Twoim głosie brzmiała sympatia i uśmiech. Dzięki temu nawiążesz pozytywny kontakt i łatwiej przekonasz do siebie osobę, z którą prowadzisz rozmowę. Chętniej też z tobą porozmawia następnym razem.
Treść
Jeśli chcesz kogoś przekonać do swoich argumentów lub do produktu. Przygotuj się do takiej rozmowy. Najskuteczniejsze jest mówienie o tym, jakie korzyści odniesie Twój rozmówca np. dokonując zakupu.
Możesz spisać sobie argumenty lub zalety produktu na kartce. Plusem rozmowy telefonicznej jest to, że nikt nie zauważy, że masz ściągawkę". Nie ucz się jednak treści na pamięć, aby uniknąć efektu nienaturalności. Prowadząc rozmowę, bądź rzeczowy i miły.
Słuchanie i odpowiedzi
Uważnie słuchaj tego, co mówi rozmówca i odpowiednio reaguj. Gdy Twój rozmówca coś Ci tłumaczy - przytakuj, np. "Tak, rozumiem", "Oczywiście". Gdy zada Ci pytanie - odpowiedz w sposób zrozumiały i kompetentny. Nie używaj fachowego żargonu, chcąc zaimponować swoją wiedzą. Wyrażaj się w sposób prosty, udzielaj zwięzłych odpowiedzi. Jeśli nie znasz odpowiedzi na jakieś pytanie, grzecznie przyznaj, że w tym momencie nie jesteś w stanie odpowiedzieć na nie, jednak oddzwonisz, gdy tylko zdobędziesz potrzebne informacje. Naturalnie musisz dotrzymać słowa i oddzwonić z odpowiedzią w umówionym terminie.
Umówienie spotkania
Jeśli chcesz komuś przedstawić ofertę wymagającą dłuższej rozmowy czy zaprezentowania dodatkowych materiałów, postaraj się umówić na spotkanie. W takim wypadku nie odkrywaj wszystkich kart przez telefon. Raczej wzbudź ciekawość w swoim rozmówcy. Proponowany termin spotkania przygotuj sobie jeszcze przed rozpoczęciem rozmowy. Umów się na spotkanie w domu rozmówcy lub w miejscu, które będzie mu odpowiadało. Tobie zależy bardziej, aby to spotkanie się odbyło.
Czas Rozmowy
Prowadź w czasie dogodnym dla rozmówcy. Generalna zasada mówi o tym, aby do osób nieznanych nie dzwonić wcześniej niż o 9.00 Rano i później niż o 20.00, a do znajomych nie telefonować przed 8.00 rano i po godzinie 22.00. W weekend nie wykonuj telefonów przed godziną 10.00. Staraj się również nie dzwonić w porze obiadu. W sprawach
-- Stopka
LiderzyFm-Portal o marketingu wielopoziomowym
Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - Twojego źródła artykułów do przedruku.

Brak komentarzy: